El mapping planteja dos grans reptes pel que fa a l’aspecte tècnic. Per una banda es requereix minimitzar l’impacte visual de la tecnologia present a l’església i alhora obtenir una qualitat d’imatge del màxim nivell. Per l’altra banda s’ha d’aconseguir fer encaixar les restes de l’absis amb les originals presents al MNAC.
En el procés tècnic es determina la quantitat i la posició dels projectors de vídeo que abasten l’absis central. Finalment s’opta per col·locar sis projectors amagats de la vista del públic amb diferents òptiques i posicions per tal d’arribar a la geometria concave de l’absis i per tal de mesclar les imatges de forma adient.
A partir d’aquí es fa una còpia virtual de l’absis de Sant Climent de Taüll amb molta precisió, tenint en compte la geometria i també la textura. AI mateix temps es realitzen fotografies d’alta resolució dels originals del MNAC amb l’objectiu de fusionar-ho tot en un sol model 3D.
All works © Copyright 2013 Burzon*Comenge & Playmodes.