Un dels reptes més clars pel que fa a la composició sonora és acompanyar el ritme de les imatges d’una forma molt transparent, sense articulacions rítmiques o melòdiques cridaneres que desviin el focus d’atenció del realment important d’aquest projecte: el conjunt mural de l’absis.
Un altre objectiu important és reflectir en el pla emotiu la solemnitat, el sobrecolliment i l’espiritualitat que devien experimentar els peregrins que s’acostaven a Sant Climent de Taüll el segle XII, sense caure en un tipus de sonoritat excessivament religiosa o “new age”.
Amb aquestes fites a assolir es va decidir apostar per un tractament sonor referenciat en els “núvols sonors” o masses tímbriques difoses i hipnòtiques que contenen l’empremta harmònica dels instruments originals. A través de la manipulació d’aquests “núvols de so” s’acompanya en tot moment la recreació de les pintures, marcant la diferencia entre les diferents parts del conjunt mural i accentuant els aspectes més emotius.
All works © Copyright 2013 Burzon*Comenge & Playmodes.